Pixel Cars
Witamy na forum Pixel Cars
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Pixel Cars Strona Główna
->
Tutoriale
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Oficjalne
----------------
Ogłoszenia
Przywitaj się!
Co to jest Pixel Cars?
&Regulamin&
Pixel Cars
----------------
Ogólna dyskusja
Samochody Seryjne
Tuny
Części
Najlepsze w każdym miesiącu!
Pomoc w Pixel Cars
----------------
Pixel wikipedia
Pomoc
Tutoriale
Prośby
Zawody, konkursy oraz quicki
----------------
Quick
Zawody
HydePark
----------------
Wszystko nie związane z PC.
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Kosin
Wysłany: Sob 21:29, 16 Cze 2007
Temat postu: Felgi
Zaczne od tego,ze wielu uwaza,ze zeby robic felgi trzeba byc niewiadomo jakim blitzem czy jackiem. Otoz nie-e. Wystarczy miec dosc dobrze opanowany shading i antialiasing i mozna zaczynac dlubac przy kolkach.
Ponizej przedstawie sposob w jaki ja robie felgi,co wcale nie oznacza ,ze jest on jedyny,czy tez najlepszy.
Wiec zakladam,że zrobie prosta, 5-ramienna (moje ulubione),dosc mala felge scaled. Zaczynam od narysowania bialego okregu. Dosc istotna jest kwestia jego srednicy, gdyz oprocz jej dlugosci liczy sie rowniez czy jest ona parzysta czy nieparzysta. Felgi o nieparzystej srednicy w nadkolach o parzystej (i odwrotnie) wygladaja jakby byly krzywo wklejone.
Nastepny krok to dobranie paletki (tutaj nie moge polecic jakiejs dobrej metody) i wyAAowanie okregu.
Teraz biore sie za rysowanie ramion. Najlepiej robic to tak ,by jedno z ramion bylo prostopadle do podloza,dzieki czemu bedzie ono lezalo na pionowej osi symetrii felgi i jej lewa strona bedzie lustrzanym odbiciem prawej, a w rezultacie bede musial narysowac tylko polowe kółka:). Tak wiec wyznaczam srodek i rysuje zarys pierwszego ramienia, narazie nie przejmujac sie zbytnio shadingiem.
Drugie ramie jest o tyle trudniejsze, za nalezy zastosowac antialiasing.
Podobnie jest z trzecim. Przypominam,ze na tym etapie nie nalezy sie skupiac na shadingu, gdyz jest to ogolny zarys felgi. Teraz najwazniejsze jest zeby odstepy miedzy ramionami byly rowne.
Kiedy gotowe sa juz 3 ramiona zaznaczam prawa czesc felgi,kopiuje,wklejam i robie jej odbicie lustrzane. Teraz mam juz zarys i moge ocenic czy dlugosci lukow pomiedzy poszczegolnymi ramionami sa rowne. Najlepiej to sprawdzac poprzez patrzenie na felge pod roznymi katami. Jezeli nie wyszlo to najlepiej wprowadzam poprawki.
Gdy ogolny zarys jest juz gotowy, zaczynam cieniowanie. Jest to chyba najwazniejszy i najtrudniejszy etap. Od tego w jaki sposob wycieniujemy felge zalezal bedzie jej ksztalt. Felgi chromowane cieniujemy na paletach o duzym kontrascie, matowe - mniejszym. Nalezy pamietac,ze podczas cieniowanie trzeba zmieniac palete AA,tzn. jezeli z ksztaltu felgi wynika,ze ramie ma byc wycieniowane jasniejszymi odcieniami niz wczesniej narysowany zarys, to dajemy tez jasniejsze odcienie aa.
Kiedy ramiona sa juz wycieniowane, nalezy zrobic to samo z rantem. W praktyce ogranicza sie to do przyciemnienia jego gornej czesci. Ja robie to w ten sposob,ze w cieniowanej czesci rantu kolejno zastepuje najjasniejszy cien o jeden stopien ciemniejszym.Robie to kilkakrotnie,az do uzyskania zadanego odcienia. Potem poprawiam aa,gdyz stare praktycznie przestaje istniec
Kiedy cala felga jest juz wycieniowana, mozemy zajac sie szczegolami (hamulce,sruby itp) oraz ostatnimi poprawkami
No i mamy felge. Nie pozostaje nam nic innego jak wrzucic ja do jakiejs fury i ocenic jak wyglada calosc
Tutorial by talar
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin