Pixel Cars
Witamy na forum Pixel Cars
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Pixel Cars Strona Główna
->
Tutoriale
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Oficjalne
----------------
Ogłoszenia
Przywitaj się!
Co to jest Pixel Cars?
&Regulamin&
Pixel Cars
----------------
Ogólna dyskusja
Samochody Seryjne
Tuny
Części
Najlepsze w każdym miesiącu!
Pomoc w Pixel Cars
----------------
Pixel wikipedia
Pomoc
Tutoriale
Prośby
Zawody, konkursy oraz quicki
----------------
Quick
Zawody
HydePark
----------------
Wszystko nie związane z PC.
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Kosin
Wysłany: Sob 21:12, 16 Cze 2007
Temat postu: Tworzenie baz: Skalowanie szkiców
Skalowanie blueprintów to rzecz prosta i ogólnie rzecz ujmując nie powinna ona sprawiać większych problemów nawet początkującym.
Warto pamiętać o kilku podstawach:
-dobry blueprint to podstawa dobrego scaleda
-najlepsze blueprinty to te, które:
a. wyglądają dobrze
b. mają duży rozmiar
c. mają wyraźne kontury
d. mają identyczne wymiary różnych widoków
e. lineują się*
f. są dostępne za friko
-nawet najlepszym blueprintom nie można ufać - zawsze należy korzystać z tzw. "reference pictures"
-najwięcej blueprintów znajdziecie na forum smcars i na the-blueprints.com
-różne roczniki aut mają często różne cechy (przykład: Plymouth Duster 340 - każdy rocznik miał zmieniane detale). pamiętaj, żeby sprecyzować rocznik zanim zaczniesz pracę MSPaint (dla Windows XP)
2:
Otwieramy Painta i wrzucamy szkic. Ustawiamy 2-krotny zoom (jak ktoś chce to może ustawić więcej) i szukamy najbardziej wysuniętych punktów nadwozia, najeżdzamy na nie kursorem i na dolnym pasku sprawdzamy pierwsze współrzędną punktów. Obie liczby notujemy (w tym przypadku jest to ~20 i ~1330. Zwykle najbardziej wysunięte punkty nadwozia to zderzaki w górnej części.
3:
Uruchamiamy naszego przyjaciela kalkulatorka (chętni niech wyginają umysł):
długość auta w calach (Audi A3 2003 - 165,5) : odległość między punktami na szkicu (Audi A3 2003 - 1312 +/- 1)x100.
Wynik zapamiętujemy
Jeśli znaleźliście wymiary w milimetrach: 1cal=2,55cm=25,5mm
Finał
Wielki powrót do Painta. Upewnij się, że żaden fragment obrazka NIE JEST zaznaczony (kliknij na ikonkę zaznaczenia to się odznaczy). Z menu Obraz wybieramy Rozciągnij/Pochyl i wynik kalkulacji wklejamy do okienka. Problem w tym, że paint jak wiele innych programów nie lubi liczb innych niż całkowite. Trzeba więc obejść ten problem – jeśli wynik mnożenia jest taki jak w przypadku tego Audi to najpierw powiększamy obraz do 126% (wartości muszą być z przedziału 1 do 500), a następnie pomniejszamy do skali 10%.
Podsumowanie
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i wszystkie wymiary jakie znaleźliśmy były dobre to w rezultacie uzyskujemy ładnie pomniejszony szkic w Hynt Scale:
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin